stdClass Object ( [id] => 235651 [title] => Ultra Joe [alias] => ultra-joe [catid] => 297 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] => Joe Bašić, čovjek koji je iz Miamija doveo Ultra festival u Split, trenutno je jedna od najtraženijih osoba u zemlji. Uhvatili smo ga nakon sastanka sa splitskim gradonačelnikom Ivom Baldasarom, a već nakon intervjua čekale su ga druge obveze: kako organizirati prihvat 50 privatnih aviona koji će dovesti imućne goste i DJ-eve, poput Davida Guette, Hardwela i njihove svite, do zahtjeva za smještajem VIP gostiju.

Bašić je rođen u Kanadi, dijete je hrvatskih emigranata iz Like, ali se odlučio vratiti u Hrvatsku i pokrenuti privatni biznis. “Bio sam event menadžer za velike svjetske tvrtke u Kanadi i SAD-u, a onda sam 1997. ovdje pokrenuo posao. Stvorili smo brednove poput ‘Umaginationa’, partyja u Novalji, dovodili smo velike DJ-eve u Hrvatsku, i to je stvorilo određeno povjerenje kod naših američkih partnera. To nam je dalo zeleno svjetlo da organiziramo megaprojekt Ultru, trenutno najveći svjetski brend elektroničke glazbe, koji je od ove godine praktično prisutan na svim kontinentima, a centar za Europu je postao baš Split”, kaže Bašić.

Inače, vlasnici brenda Ultre, Amerikanci Russell Faibisch i Adam Russakoff, prošle godine su nam rekli da su konkurencija Splitu bili puno poznatiji europski gradovi, ali oni su odlučili da, uz Miami koji je sjedište za SAD, Buenos Aires za Južnu Ameriku, Johannesburg za Afriku, Seoul i Tokio za Aziju, grad pod Marjanom bude metropola za Europu.

S Bašićem smo razgovarali na zapadnoj obali, mjestu koje je upravo ovih dana izabrano za “meeting point” cijelog festivala, dakle sastajalište mladih iz cijelog svijeta koji će odatle krenuti put stadiona.

» Zašto zapadna obala?

– Želimo rasteretiti centar grada jer ove godine očekujemo više ljudi nego prošle. Po našim procjenama i po prodaji karata, bit će oko 40 tisuća ljudi po danu, dakle u tri dana će na Poljudu biti oko 120 tisuća gostiju. Dakle, poruka je da se ugostitelji i Splićani dobro pripreme za prihvat miroljubivih mladih ljudi koji se u Hrvatskoj žele dobro zabaviti, a pritom ne štede novac. Dolaze nam ljudi iz Brazila, SAD-a, tisuće njih iz Australije, skandinavskih zemalja... Brodovima i javnim prijevozom gosti će najprije dolaziti na zapadnu obalu, tu će dobiti i upute i sve potrebno, a zatim će autobusima ići dalje prema Poljudu.

» Jesu li procjene o 40 tisuća ljudi tijekom svakog festivalskog dana realne?

– Naravno, mi ne pumpamo brojke i ne muljamo. To nije naš stil, a ni stil naših američkih partnera. Možda su u Hrvatskoj ljudi naviknuli da to čine neki drugi organizatori, ali mi ne. Sve brojke i procjene koje smo zacrtali prošle godine, i ostvarili smo, a u nekim segmentima čak i premašili. Kada je sva sila mladih turista došla u Split, onda su i skeptični uvidjeli što je “pogodilo” grad. Brojke o posjećenosti, kao i medijskom praćenju, lako se mogu provjeriti. Pogledajte koliko je samo milijuna ljudi preko YouTubea pratilo nastup Armina van Buurena. Dokumentarni film o prošlogodišnjoj Ultri do sada je pogledan oko 1,6 milijuna puta.

» Gdje će onda biti smješten toliki broj ljudi?

– Sam Split nema toliko smještajnih kapaciteta, iako smo dobili informacije da u odnosu na prošlu godinu grad ima nekoliko tisuća više postelja, no ni to nije dovoljno pa smo goste, koji su došli u našem aranžmanu, smjestili na području od Makarske do Trogira. Evo prije nekoliko dana smo morali otkazati dolazak 800 Poljaka, koji su tražili povoljnije cijene za smještaj, a mi im nismo mogli osigurati krevete za taj iznos. Također, traži se i ekskluzivan smještaj za VIP goste, ali takvog smještaja više nema, a ono malo što je bilo odmah je rasprodano. Imamo problem gdje smjestiti brojne VIP goste koji žele platiti elitniji smještaj. Imamo i zahtjeve DJ-eva i naših američkih partnera koji žele zakupiti velik broj soba u hotelima, ali ni takvog smještaja više nema. Evo, provjerite na internetu; letova za Split praktički u vrijeme Ultre i nema, moraju se bukirati raniji datumi, pa tako ako netko želi doći na festival u petak, mora kupiti kartu u utorak. No, to je u jednu ruku i dobro za Split jer će gosti ostati više dana, sve ranije dolaze i sve kasnije odlaze.

» Neke cijene smještaja su u vrijeme Ultre povećane od osam do deset puta u odnosu na ostale dane u sezoni.

– To nije u redu. Normalno je i fer da se u vrijeme festivala podignu cijene, ali ne 10 puta. Zbog toga smo naše goste informirali o realnim cijenama i naravno da neće plaćati tolike iznose za smještaj. No, s duge strane, imamo odličnu suradnju s Turističkom zajednicom, pojedinim agencijama i iznajmljivačima koji su više nego korektni.

» Koliko ljudi radi u organizaciji festivala?

– Radi nas veliki broj tijekom cijele godine. Dva tjedna prije samog festivala angažirat ćemo još dodatno 400 do 500 ljudi, a tijekom festivala sve skupa na Ultri će raditi oko 1500 osoba. Tu je uključeno osiguranje, ugostitelji, liječnički timovi, hostese, PR služba, kompletna produkcija. Ako ćemo gledati širu sliku, dakle na angažman vozača, čistača i svih drugih službi, broj je puno veći.

» No, u Miamiju je ove godine ograda poklopila zaštitarku, bilo je dosta intervencija policije i liječnika. Grad je nakon toga najavio da će ukinuti dozvolu.

– Miami je uvjetovao da se festivalski dio okruži ogradom koja se koristi na velikim političkim skupovima, a sve kako bi se spriječio ulazak osoba koje nisu kupile ulaznice. Naši američki partneri su to ispoštovali, ali je bio jedan uski dio na kojemu nije bilo te specijalne ograde, bila je obična pregrada. Velik broj ljudi nije kupio karte, ali su htjeli ući, pa su pokušavali probiti ogradu na više mjesta. Nisu uspjeli, ali su, eto, uspjeli pronaći tu jednu slabu točku, nahrupili su i ograda je poklopila zaštitarku koja je nakon toga završila u bolnici, ali, na sreću, zdravstveno joj se stanje popravilo. Iako se najavilo ukidanje dozvole, većina u vijeću koje je odlučivalo o koncesiji rekla je da se projekt mora nastaviti. Svemu je pridonijela i peticija koju je potpisalo 3,5 milijuna građana tražeći da se Ultra nastavi.

» Koliki su vam godišnji troškovi vezani uz promociju, plaćanje stadiona, hitnih službi, 1500 radnika, DJ-eva...

– Ulažemo do pet milijuna eura, što su golemi troškovi. Evo prošle godine smo imali najmanje 40 tegljača opreme, golemi razglas je stigao iz Njemačke. Ove godine imamo megastrukturu, otprilike 80 posto od onoga što je bilo u Miamiju. Oni to rade 17 godina, a mi dvije, i već smo se približili njihovoj produkciji.

» Kad vi očekujete zaradu od festivala?

– Praksa je u svijetu da se ovako velike investicije isplate tek nakon dvije ili tri godine.

» Nažalost, velike poslove u Hrvatskoj prate i mito, reket. Jeste li se susretali s tim?

– Nismo ulazili u takve razgovore. Ovo je veliki projekt koji je dobio potporu države, grada, radimo veliku priču i nemamo vremena za takve razgovore.

» Ove godine najavljujete i više VIP gostiju.

– Trenutno imamo potvrdu za dolazak 30 privatnih zrakoplova, a do Ultre će ih sigurno biti oko 50. Čak smo tražili i od zračne luke u Resniku da rade tijekom cijele noći u dane partyja. Nakon prošle godine pronio se glas da je ovo bio iznimno kvalitetan party; Dj-evi koji su nastupali nahvalili su Hrvatsku svojim imućnim i poznatim prijateljima govoreći da je u Dalmaciji odličan spoj zabave, ljeta, mora i dobre hrane. I onda smo ove godine imali poplavu zahtjeva, čak i da zakupimo cijele katove hotela, ali, nažalost, tome ne možemo udovoljiti.

» Miami, koji je milijunski grad, ima problema sa smještajem sve te sile ljudi, a vi najavljujete da ćete se u Splitu, koji ima oko 200 tisuća stanovnika, za nekoliko godina približiti brojkama koje ima taj američki grad. Može li Split podnijeti toliko ljudi?

– Poljud i šira okolica stadiona veći je prostor nego što je u Miamiju. Doduše, Miami ima osam pozornica, a mi ćemo imati četiri. Računali smo da je kapacitet Poljuda šezdeset tisuća ljudi, a šireg prstena čak 80 tisuća. Tu se misli na travnjak, tribine, kao i na okoliš oko stadiona. Dakle u tri dana zbivanja tu bi se moglo – uz držanje svih mjera sigurnosti – smjestiti 240 tisuća ljudi. Nama je cilj da do 2017. godine imamo 60 tisuća ljudi po danu, dakle oko 180 tisuća za sva tri dana. To je golem broj ljudi, ali polako, vidjet ćete kako će ovaj festival promijeniti grad na dobro. Split će moći živjeti zajedno s festivalom i od toga lijepo zaraditi. Samo su prošle godine u Split zahvaljujući Ultri došli deseci milijuna kuna turističke potrošnje, a izračunali smo da je vrijednost promocije koju smo ostvarili preko društvenih mreža i medija oko 16 milijuna eura. To su sve lako provjerljivi podaci, slobodno pogledajte procjene koje su neovisne ekonomske institucije napravile za Miami.

» Splićani strahuju od zakrčenja prometa.

– Ne trebaju strahovati, Ultra nije utakmica ili koncert na koji dolazi domaća publika svojim automobilima. Vidjeli ste da su to većinom stranci, došli su ovdje potrošiti i dobro se zabaviti. A stranci dolaze zrakoplovima, a onda na Poljud stižu javnim prijevozom ili čak pješice, jer što je mladim ljudima prošetati od centra grada do Poljuda.

» S kim iz Grada surađujete?

– Na prvom mjestu je Ured gradonačelnika, pa Turistička zajednica, Hajduk, a u vezi tehničkih stvari surađujemo s Hitnom službom, vatrogascima, “Čistoćom”, “Parkovima i nasadima”, komunalnim redarstvom...

Saša Jadrijević-Tomas
Sinimo Nikola Vilić/Cropix

Ništa od Spaladium Arene

Jeste li razmišljali da zakupite i Spaladium Arenu? – pitali smo event menadžera festivala, Splićanina Marina Grubišića.
– Naravno, ali tu je otvoren niz pitanja na koja ne možemo dobiti odgovor. Situacija s Arenom nije čista i ne želimo ulaziti u to. Imali smo kvalitetne ideje, ali Arena će još pričekati...

Čak 200 akreditiranih medija iz cijelog svijeta

Bit će oko 200 novinarskih kuća, i to ne samo mediji koji prate DJ scenu, nego lifestyle magazini, njemački RTL, tri velike TV postaje iz SAD-a, deseci portala, novina, radija... Izravni prijenos će ići na UMF YouTube kanalu, a signal će preuzimati i domaći RTL, svaki dan po šest sati programa.
[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Joe Bašić [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => metropola plesa [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2014-05-23 09:39:40 [created_by] => 22323 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2014-05-23 09:49:00 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2014-05-24 12:00:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 5941 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 297 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Specijalni prilog Slobodne Dalmacije s područja politike, društva i kulture. [menu-meta_keywords] => specijalni prilog, zanimljivosti, spektar, društvo, politika, kultura [secure] => 0 [page_title] => Spektar [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2014\/05\/23\/Spektar\/ultra\/ultra5.jpg","\/Archive\/Images\/2014\/05\/23\/Spektar\/ultra\/ultra1.jpg","\/Archive\/Images\/2014\/05\/23\/Spektar\/ultra\/ultra2.jpg","\/Archive\/Images\/2014\/05\/23\/Spektar\/ultra\/ultra3.jpg","\/Archive\/Images\/2014\/05\/23\/Spektar\/ultra\/ultra4.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"367x550"},{"size0":"800x534"},{"size0":"394x494"},{"size0":"469x550"},{"size0":"800x574"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 297 [name] => Spektar [alias] => spektar [description] => [parent] => 260 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 3 [params] => {"inheritFrom":"260","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 7378026 Threads: 3 Questions: 1526419100 Slow queries: 4641542 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 110548520 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 33 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front03 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /sd-plus/spektar ) [additional_categories] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 376 [name] => Arhiva [alias] => arhiva [parent] => 240 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /arhiva ) [1] => stdClass Object ( [id] => 296 [name] => Stil [alias] => stil [parent] => 260 [published] => 1 [trash] => 0 [link] => /sd-plus/stil ) ) [link] => /sd-plus/spektar/ultra-joe-235651 [printLink] => /sd-plus/spektar/ultra-joe-235651?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [Subtitle] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Joe Bašić [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => metropola plesa [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Ultra Joe [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => [name] => [username] => [email] => [password] => [password_clear] => [block] => [sendEmail] => [registerDate] => [lastvisitDate] => [activation] => [params] => [groups] => Array ( ) [guest] => 1 [lastResetTime] => [resetCount] => [requireReset] => [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [link] => /autor/2024-05-11-16-42-41-22323 [profile] => Joomla\CMS\Object\CMSObject Object ( [_errors:protected] => Array ( ) [gender] => ) [avatar] => /components/com_ocm/images/placeholder/user.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2014/05/23/Spektar/ultra/ultra5.jpg [galleryCount] => 5 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2014/05/23/Spektar/ultra/ultra5.jpg [title] => ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2014/05/23/Spektar/ultra/ultra1.jpg [title] => ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2014/05/23/Spektar/ultra/ultra2.jpg [title] => ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2014/05/23/Spektar/ultra/ultra3.jpg [title] => ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2014/05/23/Spektar/ultra/ultra4.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}Joe Bašić, čovjek koji je iz Miamija doveo Ultra festival u Split, trenutno je jedna od najtraženijih osoba u zemlji. Uhvatili smo ga nakon sastanka sa splitskim gradonačelnikom Ivom Baldasarom, a već nakon intervjua čekale su ga druge obveze: kako organizirati prihvat 50 privatnih aviona koji će dovesti imućne goste i DJ-eve, poput Davida Guette, Hardwela i njihove svite, do zahtjeva za smještajem VIP gostiju.

Bašić je rođen u Kanadi, dijete je hrvatskih emigranata iz Like, ali se odlučio vratiti u Hrvatsku i pokrenuti privatni biznis. “Bio sam event menadžer za velike svjetske tvrtke u Kanadi i SAD-u, a onda sam 1997. ovdje pokrenuo posao. Stvorili smo brednove poput ‘Umaginationa’, partyja u Novalji, dovodili smo velike DJ-eve u Hrvatsku, i to je stvorilo određeno povjerenje kod naših američkih partnera. To nam je dalo zeleno svjetlo da organiziramo megaprojekt Ultru, trenutno najveći svjetski brend elektroničke glazbe, koji je od ove godine praktično prisutan na svim kontinentima, a centar za Europu je postao baš Split”, kaže Bašić.

Inače, vlasnici brenda Ultre, Amerikanci Russell Faibisch i Adam Russakoff, prošle godine su nam rekli da su konkurencija Splitu bili puno poznatiji europski gradovi, ali oni su odlučili da, uz Miami koji je sjedište za SAD, Buenos Aires za Južnu Ameriku, Johannesburg za Afriku, Seoul i Tokio za Aziju, grad pod Marjanom bude metropola za Europu.

S Bašićem smo razgovarali na zapadnoj obali, mjestu koje je upravo ovih dana izabrano za “meeting point” cijelog festivala, dakle sastajalište mladih iz cijelog svijeta koji će odatle krenuti put stadiona.

» Zašto zapadna obala?

– Želimo rasteretiti centar grada jer ove godine očekujemo više ljudi nego prošle. Po našim procjenama i po prodaji karata, bit će oko 40 tisuća ljudi po danu, dakle u tri dana će na Poljudu biti oko 120 tisuća gostiju. Dakle, poruka je da se ugostitelji i Splićani dobro pripreme za prihvat miroljubivih mladih ljudi koji se u Hrvatskoj žele dobro zabaviti, a pritom ne štede novac. Dolaze nam ljudi iz Brazila, SAD-a, tisuće njih iz Australije, skandinavskih zemalja... Brodovima i javnim prijevozom gosti će najprije dolaziti na zapadnu obalu, tu će dobiti i upute i sve potrebno, a zatim će autobusima ići dalje prema Poljudu.

» Jesu li procjene o 40 tisuća ljudi tijekom svakog festivalskog dana realne?

– Naravno, mi ne pumpamo brojke i ne muljamo. To nije naš stil, a ni stil naših američkih partnera. Možda su u Hrvatskoj ljudi naviknuli da to čine neki drugi organizatori, ali mi ne. Sve brojke i procjene koje smo zacrtali prošle godine, i ostvarili smo, a u nekim segmentima čak i premašili. Kada je sva sila mladih turista došla u Split, onda su i skeptični uvidjeli što je “pogodilo” grad. Brojke o posjećenosti, kao i medijskom praćenju, lako se mogu provjeriti. Pogledajte koliko je samo milijuna ljudi preko YouTubea pratilo nastup Armina van Buurena. Dokumentarni film o prošlogodišnjoj Ultri do sada je pogledan oko 1,6 milijuna puta.

» Gdje će onda biti smješten toliki broj ljudi?

– Sam Split nema toliko smještajnih kapaciteta, iako smo dobili informacije da u odnosu na prošlu godinu grad ima nekoliko tisuća više postelja, no ni to nije dovoljno pa smo goste, koji su došli u našem aranžmanu, smjestili na području od Makarske do Trogira. Evo prije nekoliko dana smo morali otkazati dolazak 800 Poljaka, koji su tražili povoljnije cijene za smještaj, a mi im nismo mogli osigurati krevete za taj iznos. Također, traži se i ekskluzivan smještaj za VIP goste, ali takvog smještaja više nema, a ono malo što je bilo odmah je rasprodano. Imamo problem gdje smjestiti brojne VIP goste koji žele platiti elitniji smještaj. Imamo i zahtjeve DJ-eva i naših američkih partnera koji žele zakupiti velik broj soba u hotelima, ali ni takvog smještaja više nema. Evo, provjerite na internetu; letova za Split praktički u vrijeme Ultre i nema, moraju se bukirati raniji datumi, pa tako ako netko želi doći na festival u petak, mora kupiti kartu u utorak. No, to je u jednu ruku i dobro za Split jer će gosti ostati više dana, sve ranije dolaze i sve kasnije odlaze.

» Neke cijene smještaja su u vrijeme Ultre povećane od osam do deset puta u odnosu na ostale dane u sezoni.

– To nije u redu. Normalno je i fer da se u vrijeme festivala podignu cijene, ali ne 10 puta. Zbog toga smo naše goste informirali o realnim cijenama i naravno da neće plaćati tolike iznose za smještaj. No, s duge strane, imamo odličnu suradnju s Turističkom zajednicom, pojedinim agencijama i iznajmljivačima koji su više nego korektni.

» Koliko ljudi radi u organizaciji festivala?

– Radi nas veliki broj tijekom cijele godine. Dva tjedna prije samog festivala angažirat ćemo još dodatno 400 do 500 ljudi, a tijekom festivala sve skupa na Ultri će raditi oko 1500 osoba. Tu je uključeno osiguranje, ugostitelji, liječnički timovi, hostese, PR služba, kompletna produkcija. Ako ćemo gledati širu sliku, dakle na angažman vozača, čistača i svih drugih službi, broj je puno veći.

» No, u Miamiju je ove godine ograda poklopila zaštitarku, bilo je dosta intervencija policije i liječnika. Grad je nakon toga najavio da će ukinuti dozvolu.

– Miami je uvjetovao da se festivalski dio okruži ogradom koja se koristi na velikim političkim skupovima, a sve kako bi se spriječio ulazak osoba koje nisu kupile ulaznice. Naši američki partneri su to ispoštovali, ali je bio jedan uski dio na kojemu nije bilo te specijalne ograde, bila je obična pregrada. Velik broj ljudi nije kupio karte, ali su htjeli ući, pa su pokušavali probiti ogradu na više mjesta. Nisu uspjeli, ali su, eto, uspjeli pronaći tu jednu slabu točku, nahrupili su i ograda je poklopila zaštitarku koja je nakon toga završila u bolnici, ali, na sreću, zdravstveno joj se stanje popravilo. Iako se najavilo ukidanje dozvole, većina u vijeću koje je odlučivalo o koncesiji rekla je da se projekt mora nastaviti. Svemu je pridonijela i peticija koju je potpisalo 3,5 milijuna građana tražeći da se Ultra nastavi.

» Koliki su vam godišnji troškovi vezani uz promociju, plaćanje stadiona, hitnih službi, 1500 radnika, DJ-eva...

– Ulažemo do pet milijuna eura, što su golemi troškovi. Evo prošle godine smo imali najmanje 40 tegljača opreme, golemi razglas je stigao iz Njemačke. Ove godine imamo megastrukturu, otprilike 80 posto od onoga što je bilo u Miamiju. Oni to rade 17 godina, a mi dvije, i već smo se približili njihovoj produkciji.

» Kad vi očekujete zaradu od festivala?

– Praksa je u svijetu da se ovako velike investicije isplate tek nakon dvije ili tri godine.

» Nažalost, velike poslove u Hrvatskoj prate i mito, reket. Jeste li se susretali s tim?

– Nismo ulazili u takve razgovore. Ovo je veliki projekt koji je dobio potporu države, grada, radimo veliku priču i nemamo vremena za takve razgovore.

» Ove godine najavljujete i više VIP gostiju.

– Trenutno imamo potvrdu za dolazak 30 privatnih zrakoplova, a do Ultre će ih sigurno biti oko 50. Čak smo tražili i od zračne luke u Resniku da rade tijekom cijele noći u dane partyja. Nakon prošle godine pronio se glas da je ovo bio iznimno kvalitetan party; Dj-evi koji su nastupali nahvalili su Hrvatsku svojim imućnim i poznatim prijateljima govoreći da je u Dalmaciji odličan spoj zabave, ljeta, mora i dobre hrane. I onda smo ove godine imali poplavu zahtjeva, čak i da zakupimo cijele katove hotela, ali, nažalost, tome ne možemo udovoljiti.

» Miami, koji je milijunski grad, ima problema sa smještajem sve te sile ljudi, a vi najavljujete da ćete se u Splitu, koji ima oko 200 tisuća stanovnika, za nekoliko godina približiti brojkama koje ima taj američki grad. Može li Split podnijeti toliko ljudi?

– Poljud i šira okolica stadiona veći je prostor nego što je u Miamiju. Doduše, Miami ima osam pozornica, a mi ćemo imati četiri. Računali smo da je kapacitet Poljuda šezdeset tisuća ljudi, a šireg prstena čak 80 tisuća. Tu se misli na travnjak, tribine, kao i na okoliš oko stadiona. Dakle u tri dana zbivanja tu bi se moglo – uz držanje svih mjera sigurnosti – smjestiti 240 tisuća ljudi. Nama je cilj da do 2017. godine imamo 60 tisuća ljudi po danu, dakle oko 180 tisuća za sva tri dana. To je golem broj ljudi, ali polako, vidjet ćete kako će ovaj festival promijeniti grad na dobro. Split će moći živjeti zajedno s festivalom i od toga lijepo zaraditi. Samo su prošle godine u Split zahvaljujući Ultri došli deseci milijuna kuna turističke potrošnje, a izračunali smo da je vrijednost promocije koju smo ostvarili preko društvenih mreža i medija oko 16 milijuna eura. To su sve lako provjerljivi podaci, slobodno pogledajte procjene koje su neovisne ekonomske institucije napravile za Miami.

» Splićani strahuju od zakrčenja prometa.

– Ne trebaju strahovati, Ultra nije utakmica ili koncert na koji dolazi domaća publika svojim automobilima. Vidjeli ste da su to većinom stranci, došli su ovdje potrošiti i dobro se zabaviti. A stranci dolaze zrakoplovima, a onda na Poljud stižu javnim prijevozom ili čak pješice, jer što je mladim ljudima prošetati od centra grada do Poljuda.

» S kim iz Grada surađujete?

– Na prvom mjestu je Ured gradonačelnika, pa Turistička zajednica, Hajduk, a u vezi tehničkih stvari surađujemo s Hitnom službom, vatrogascima, “Čistoćom”, “Parkovima i nasadima”, komunalnim redarstvom...

Saša Jadrijević-Tomas
Sinimo Nikola Vilić/Cropix

Ništa od Spaladium Arene

Jeste li razmišljali da zakupite i Spaladium Arenu? – pitali smo event menadžera festivala, Splićanina Marina Grubišića.
– Naravno, ali tu je otvoren niz pitanja na koja ne možemo dobiti odgovor. Situacija s Arenom nije čista i ne želimo ulaziti u to. Imali smo kvalitetne ideje, ali Arena će još pričekati...

Čak 200 akreditiranih medija iz cijelog svijeta

Bit će oko 200 novinarskih kuća, i to ne samo mediji koji prate DJ scenu, nego lifestyle magazini, njemački RTL, tri velike TV postaje iz SAD-a, deseci portala, novina, radija... Izravni prijenos će ići na UMF YouTube kanalu, a signal će preuzimati i domaći RTL, svaki dan po šest sati programa.
[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>





[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/sd-plus/spektar/ultra-joe-235651 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=ac6357c36d31438a236df6985d5e41d8c12bccd9 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Ultra+Joe&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fspektar%2Fultra-joe-235651 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsd-plus%2Fspektar%2Fultra-joe-235651 )
Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 1 [name] => Subtitle [value] => Joe Bašić [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 1 [alias] => Subtitle ) [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => metropola plesa [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
Spektarmetropola plesa

Ultra Joe

Piše PSD.
24. svibnja 2014. - 14:00
Joe Bašić, čovjek koji je iz Miamija doveo Ultra festival u Split, trenutno je jedna od najtraženijih osoba u zemlji. Uhvatili smo ga nakon sastanka sa splitskim gradonačelnikom Ivom Baldasarom, a već nakon intervjua čekale su ga druge obveze: kako organizirati prihvat 50 privatnih aviona koji će dovesti imućne goste i DJ-eve, poput Davida Guette, Hardwela i njihove svite, do zahtjeva za smještajem VIP gostiju.

Bašić je rođen u Kanadi, dijete je hrvatskih emigranata iz Like, ali se odlučio vratiti u Hrvatsku i pokrenuti privatni biznis. “Bio sam event menadžer za velike svjetske tvrtke u Kanadi i SAD-u, a onda sam 1997. ovdje pokrenuo posao. Stvorili smo brednove poput ‘Umaginationa’, partyja u Novalji, dovodili smo velike DJ-eve u Hrvatsku, i to je stvorilo određeno povjerenje...
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. svibanj 2024 18:42