Češka je uvijek bila veoma značajna za hrvatski turizam. Vi ste nama među pet najvažnijih tržišta svijeta. Na Makarskoj rivijeri češki gosti su najbrojniji. Zato nije slučajno da ste ovdje - rekao je u pozdravu dobrodošlice Niko Bulić, predsjednik HTZ-a, na otvorenju godišnjeg kongresa turističkih agencija Češke, koji se od četvrtka do nedjelje održava u makarskom hotelu “Meteor”. Organizator su HTZ, regionalna i gradska turistička zajednica s udrugom čeških agencija AČCKA.
U Makarsku je stiglo 88 predstavnika i vlasnika 53 agencije. Obići će Split, Trogir i Imotsku krajinu, te planinu Biokovo, na kojim izletima će se upoznati s turističkim atrakcijama i enogastronomskom ponudom Splitsko-dalmatinske županije. Također će se održati poslovna radionica naziva “Buy Croatia” čiji panoi s prizorima hrvatskih znamenitosti i krajolika popunjavaju prostore hotela “Meteor". Na radionici sudjeluju predstavnici 32 domaća poduzeća, kako bi se uspostavila bolja suradnja s najznačajnijm češkim turoperatorima i agencijama.
Svake godine kongres udruge čeških agencija održava se u drugoj državi, a među konkurentima ovoga je puta odabrana Hrvatska, odnosno Makarska kao njihovo tradicionalno odredište. S njima u pratnji stigao je i Klaudio Stojnić, direktor TZ-a u Pragu. Kazao je kako se čine napori da se na češkom tržištu produlji sezona. Od 4 milijuna Čeha koji godišnje putuju izvan zemlje milijun ih odlazi u Hrvatsku, odnosno najveći broj. Oni obožavaju njima najbliže more, a na nama je da ih uvjerimo da osim plaže, sunca i mora imamo drugih sadržaja kojim ih možemo privući izvan sezonskih mjeseci.
ANA DRAGIČEVIĆ