Slobodna Dalmacija

Povratak na naslovnicu

SMS komentar pošaljite na 666555 sa ključnom riječi SLD, (3,72 kn/sms).

Nije bilo lita, a čini se da neće bit ni babljeg lita. I sunce u recesiji. AM, Šibenik

Detalji o usluzi >

Hrvatska

Objavljeno 21.10.2011. u 22:10

župnik radi razliku među tišnjanima

MJEŠTANI OGORČENI Don Lazar za ateiste ne želi zvoniti kada odu na onaj svijet

Kada je nedavno u Belgiji preminuo Milo Gvozdenović, Crnogorac po nacionalnosti, ali i tišnjanski zet zaljubljen u ovo malo misto, rodbina njegove supruge, kao i njegova obitelj u Belgiji poželjeli su da se u znak Milove smrti oglasi zvono na tišnjanskoj crkvi, no pritom su naišli na problem.

Naime, tamošnji župnik Lazar Ćibarić, kaže nam pomalo ogorčeni mještanin Rajko Ćuzela Papata, unatoč činjenici da se zvono oglašavalo uvijek kad netko premine, to ne radi u slučajevima kada preminuli nisu bili vjernici ili katoličke vjeroispovijedi. - U već četiri slučaja u posljednje vrijeme, kad su umrli naši mještani, zvono se nije oglasilo, jer župnik, ili tko već to bio, nisu dopustili. O tome se već pisalo u novinama, ali učinak je nikakav, jer i nakon toga, baš kod posljednjeg slučaja pokojnog Mila Gvozdenovića, zvona opet nisu zvonila.

U svim tim slučajevima, istina je, obitelj nije željela crkveni obred ukopa, ali u Tisnom je zvono uvijek bilo znak da je netko iz mista umro, bez obzira na to u kojem dijelu svijeta. Taj zvonik je simbol našeg mista, kao što je i Eiffelov toranj u Parizu, a izgradili su ga mještani prije više od 350 godina dajući svoja zemljišta, željezo, drvo, nadnice...

Zvona su došla kao darovnica iz Venecije. Ja sam vjernik kojeg je vjera učila da smo svi pred Bogom jednaki, pa mi je čudan ovaj odnos kojim svećenik čovjeka unaprijed svrstava među grešnike - kaže Papata, koji je svoja razmišljanja pretočio i u pismo koje, kako kaže, namjerava pročitati na prvoj idućoj ispovijedi.

On smatra kako bi Općina Tisno, zajedno sa župom, trebala pronaći rješenje da objavljuje smrt svakog čovjeka kako je to bilo i do sada. Razočaranje nisu krili ni članovi obitelji pokojnog Mila, koji su morali osobno ljudima priopćavati da je preminuo.

- Kada je Milo u Belgiji umro, nazvala sam župnika i zamolila ga da se oglasi zvono. Na to mi je on rekao da mu donesem potvrdu je li crkveno vjenčan, kojoj je župi u Belgiji pripadao i hoće li ga na pogrebu pratiti katolički obred. Kako sam znala odgovore na navedene zahtjeve, budući da je Milo bio pravoslavac, odustala sam, ali sam i ostala izuzetno razočarana.

Prije svega zato što je Milo bio krasan čovjek, zaljubljen u Tisno, oženjen ovdje i desetljećima ovamo dolazio, a njegov sin, inače liječnik u Belgiji, za vrijeme rata slao je velike količine humanitarne pomoći Hrvatskoj. Brecanje zvona kad netko premine je tišnjanska tradicija, ono je zvonilo za vrijeme komunizma i katolicima i ateistima, a tako je bilo i u vrijeme našeg bivšeg župnika - s tugom u glasu ispričala nam je Mirjana Markov, Tišnjanka i rođakinja supruge pokojnog Mila.

Do don Lazara Ćibarića pokušali smo isprva doći preko mobitela, no telefonska sekretarica cijelo je vrijeme ponavljala kako je mobilni telefon isključen. Kada smo okrenuli fiksni telefon župnog ureda crkve Svetog Duha bili smo, tek uvjetno rečeno, nešto bolje sreće. No, čim smo spomenuli razlog zbog kojeg ga kontaktiramo, naišli smo na muk s druge strane slušalice.

- Nemam komentara za novine - kratko je prozborio don Lazar, dodavši kako ti isti koji se bune protiv nezvonjave crkvenog zvona mogu doći k njemu da to raščiste. Kada smo mu kazali kako su oni pokušali, ali bezuspješno, Ćibarić je samo ponavljao da za novine nema komentara o navedenom slučaju. Bilo kako bilo, četiri Tišnjana su u posljednje vrijeme otišla na onaj svijet, a zvona se nisu oglasila.

Nevena Banić

Fra Bono Šagi: Župnik i mještani moraju se dogovoriti

Za mišljenje o tišnjanskom slučaju upitali smo ovoga uglednoga hrvatskog svećenika i teologa, autora nekoliko knjiga, fra Zvonimira Bono Šagija:

- Ako je preminuli, kao ovaj posljednji, bio pravoslavac, prema pravilima ekumene i dijaloga kakav se danas promiče među svim kršćanima, crkveno se zvono trebalo oglasiti. S druge strane, zvono u kršćanstvu je znak vjere i ono se ne bi trebalo oglašavati onda kada se pokojnik za života deklarirao kao ateist i kada njegova obitelj ne želi crkveni pogreb, jer to znači da čovjeka, protivno njegovoj volji nakon smrti svrstavamo među vjernike.

Tišnjanski slučaj je zanimljiv i zbog toga što je, prema navodima vjernika, zvono zvonilo uvijek i svima i za vrijeme komunizma, jer je to bio znak nečije smrti. Nekako sam mišljenja da bi ovu situaciju najbolje onda riješio dijalog, kompromis između župnika i njegovih župljana - zaključio je.


Komentari Morate se prijaviti da biste komentirali članak.

Komentar od: vongo | Komentirano: 9. lipanj 2013. 19:18
ajde isusati koga briga za te pope fašiste i njihova prahistorijska zvona...
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 23. listopad 2011. 21:08
no pain no game @
ne nadaj se kraju Kristove Crkve, ona je vječna.
Isus je propovijedao ljubav i blagost, ali je i sv Petru rekao jednom da odlazi od njega jer mu nije na umu što je Božje, nego što je ljudsko.
Isus je također jednoj Samarijanki rekao: Zašto ti, koja si Samarijanka dolaziš k meni, Židovu?
Tako ti i ja geosu kažem da je Srbin, a njega jadnoga uvridi što je proziran i to nije uspio sakriti.
Isus je učio da okrenemo drugi obraz, ali nitko od nas nije savršen, pa tako ni ja. Kad se ja sitim što su četnici, Srbi, jna krvnici čitnili, i sjetim se nedužnih, sagriješim, a šta ću.
Komentar od: | Komentirano: 23. listopad 2011. 17:47
Svemu dolazi kraj pa će i tom režimu što je kriv za milijarde ubijenih tokom povjesti,ali će Sivo klonirani postojati do smaka svita klanjajući se kipovima,totemima,kamenjima,kravama
Komentar od: Grubi | Komentirano: 23. listopad 2011. 14:32
sivko,
razumin ja tvoje kometare i razumin da si fanaticni psihopat zeljan(a) krvi i osvete. lipo osini po praksitenima, bolje ce ti bit.

no pain no game,
budes li joj sta objasnjava proglasit ce te srbinon, a to joj me maximalan domet shvacanja svita.
Komentar od: | Komentirano: 23. listopad 2011. 13:04
Sivko klon@
"grubi,
da bi ti razumio moje komentare, trebao bi izići iz svojih ogromnih kompleksa koji su od tebe napravili to što jesi, zao iskompleksiran, bijedan.
Sve je prolazno, a prave i istinske vrijednosti koje od Boga dolaze, ljubav, mir, radost,sreća, besplatni su i neprolazni."



Znači kad si u vjeri,ispunjen ljubavlju,mirom i srećom onda čovjeku pišeš da je jadan,zao,bijedan,iskompleksiran.Zar tvoj direktor(Isus Krist)nije propovjedao o ljubav prema bližnjem,razumjevanju,oprostu,suosjećanju,shvaćanju,okretanju drugog obraza,gađanju kruhom namisto kamena......


Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 23. listopad 2011. 9:29
RIJEKE ŽIVE VODE POTECITE


RIJEKE ŽIVE VODE POTECITE, NEKA DUH SE RAZLIJE
SVAKOM ŽEDNOM SRCU DONESITE BOŽJU LJUBAV ZAUVIJEK

KRISTE JA U TVOJE OČI GLEDAM
SAMO TVOJOJ RIJEČI VJERUJEM
TI OBEĆAO SI AKO BUDEM VJERAN
DA ĆEŠ IZLIT SVOGA DUHA NA MENE
RIJEKE ŽIVE VODE POTECITE....

TI ZAPUŠI SA SVE ČETIRI STRANE SVIJETA
NEKA SUHE KOSTI OŽIVE
CIJELA ZEMLJA NEK ZBOG TEBE BUDE SVETA
TVOJA VATRA NEK ZAPALI SVE
RIJEKE ŽIVE VODE POTECITE....
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 23. listopad 2011. 9:27
ZDRAVO, DJEVO


1. ZDRAVO, DJEVO, SVIH MILOSTI PUNA, VJEČNOG SUNCA OGRNU TE SJAJ.
OKO ČELA ZVJEZDANA TI KRUNA, ISPOD NOGU STENJE PAKLA ZMAJ.
RAJSKA DJEVO, KRALJICE HRVATA, NAŠA MAJKO, NAŠA ZORO ZLATA, ODANIH TI SRCA PRIMI DAR, PRIMI ČISTE LJUBAVI NAM ŽAR.
2. BLAŽENA SI, JERBO SVA SI ČISTA, ZMIJIN DAH NE OKUŽI TI GRUD!
ZVIJEZDA SREĆE I NAMA DA BLISTA, NOĆI GRIJEHA MRAK RASPRŠI HUD!
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 23. listopad 2011. 9:25
grubi,
da bi ti razumio moje komentare, trebao bi izići iz svojih ogromnih kompleksa koji su od tebe napravili to što jesi, zao iskompleksiran, bijedan. Bolje su prošli oni što su se na traktore popeli 1995. i više se nisu vratili, oni su barem vjeru sačuvali, Šta će ti sve, ako nemaš Boga u sebi??? Sve je prolazno, a prave i istinske vrijednosti koje od Boga dolaze, ljubav, mir, radost,sreća, besplatni su i neprolazni.
Evo ti jedna lijepa pjesma, možda si je već negdje čuo.



GOSPODINE TI SI PASTIR MOJ


1. GOSPODINE TI SI PASTIR MOJ:
NI U ČEM` JA NE OSKUDJEVAM;
NA POLJANAMA ZELENIM,
TI MI DAJEŠ ODMORA.
NA VRUTKE ME TIHANE VODIŠ
I KRIJEPIŠ DUŠU MOJU.
STAZAMA PRAVIM TI ME UPRAVLJAŠ,
RADI IMENA SVOJEGA.
PA DA MI JE I DOLINOM SMRTI PROĆI,
ZLA SE JA NE BOJIM, JER TI SI SA MNOM
OČE, OČE, OČE MOJ
PA DA MI JE I DOLINOM SMRTI PROĆI,
ZLA SE JA NE BOJIM, JER TI SI SA MNOM
OČE, TVOJ ŠTAP I PALICA TVOJA,
UTJEHA SU MENI.
2. TRPEZU PREDA MNOM PROSTIREŠ,
PRED OČI LJUDIMA SVIM.
ULJEM MI GLAVU MAŽEŠ,
ČAŠA SE MOJA PRELJEVA.
DOBROTA I MILOST PRATIT ĆE MENE,
SVE DANE ŽIVOTA MOGA.
U TVOME ĆU DOMU PREBIVATI,
KROZ DANE MNOGE.
Komentar od: prsan68 | Komentirano: 23. listopad 2011. 8:36
Odričem se sotone,svih djela njegovih i svih slugu njegovih!!
Komentar od: | Komentirano: 23. listopad 2011. 5:25
može se, može preobratiti poput Jace
Komentar od: Grubi | Komentirano: 23. listopad 2011. 4:28
no pain no game,
zato sta je ovo katolicka dzamahirija u kojoj su razum i logika bespotrebni. procitaj samo komentare od sivke i sve ce ti bit jasno.

Komentar od: | Komentirano: 23. listopad 2011. 1:45
Zašto bi uopće netko trebao biti vjernik.To je slobodna volja,intima pojedinca..u što će i kako vjerovati.Ako je već netko vjernik zašto bi morao biti katolik(a uz to i Hrvat)da bi bio jedini i ispravan vjernik.
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 22. listopad 2011. 23:48
maremare@
ti msiliš da se ne može posatti vjernik u kasnijoj dobi, jer šta će reć svit, ako zna ko si i čiji si, i šta si bio, a sada te vide u crkvi.
Dokle god ti bude važnije što ljudi o tebi misle i što će oni reć, od onoga što Bog o tebi misli, ne možeš ni postati vjernik.
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 22. listopad 2011. 23:45
maremare @ 22. listopad 2011 23:37
vjernik se ne postaje po naruđbi, tko je bio vjernik taj je i ostao,
ne može se u pedesetoj postati vjernik
...............................
Ima jako puno vjernika koji su se kasnije obratili, uvijek se može postati vjernik, ali ti to očito nisi.
Majka sv. Augustina, sveta Monika dugo je godina molila za njegovo obraćenje, a postao je veliki svetac.
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 22. listopad 2011. 23:39
: dalmatinac1985 @ 22. listopad 2011 17:25
Uvik se u normalnin mistima brecalo onima koji bi tu bili pokapani uz crkvene obrede.
................................................
Naravno, a uvjet je bio i da se pokopaju u tom mjestu, a ne u mjestu iz kojeg potječe žena, a i ona i muž žive u nekoj trećoj zemlji. Nije se ni ženi zvonilo u mjestu iz kojeg potječe, čak i ako je pokopana uz katolički obred, ali u nekom drugom mjestu.
Novinarka ne poznaje materiju o kojoj piše. Ako se ne razumi, trebala se malo bolje raspitati, ima valjda i u SD ljudi koji poznaju svoju vjeru i svoje običaje.
Komentar od: | Komentirano: 22. listopad 2011. 23:37
vjernik se ne postaje po naruđbi, tko je bio vjernik taj je i ostao,
ne može se u pedesetoj postati vjernik
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 22. listopad 2011. 23:33
Sve je manje ateista, uglavnom su bezbožnici Srbi koji nisu utekli iz Hrvatske, oni što su utekli, pravoslavci su,, Hrvati koji su i bili komunjare više nemaju razloga biti ateisti, uglavnom krste djecu i šalju ih na vjeronauk. Oni što su u Srbiju utekli, žive siromašnije, ali su barem vjeru sačuvali.
Komentar od: pumpezi | Komentirano: 22. listopad 2011. 18:44
znam je dobro Lazara. To je šiptarski smrad, koji je doša u našu zemlju prodavati pamet. Nije on, nažalost, jedini takav
pop u našoj zemlji Hrvatskoj.
Komentar od: dalmatinac1985 | Komentirano: 22. listopad 2011. 17:25
Uvik se u normalnin mistima brecalo onima koji bi tu bili pokapani uz crkvene obrede.
Komentar od: | Komentirano: 22. listopad 2011. 17:03
A, zašto bi ateistima uopće zvonila zvona.Budi ono što jesi i pri zadnjem uzdahu.
Ne trebaju ti ni zvona ni svećenici.To je samo cirkus potreban nekima da bi olakšali smrtnost
Komentar od: pingvinx | Komentirano: 22. listopad 2011. 16:20
krokodiler 41 @
Dilaš otrcane fraze
Komentar od: mirki | Komentirano: 22. listopad 2011. 16:10
Prsane redikulu da ti z naš šta je krščanstvo i vjera bilo bi dobro, šteta
Komentar od: Bepo DD | Komentirano: 22. listopad 2011. 16:03
BOŽE MI PROSTI KAKVIH POPOVA IMA A PAPA I BISKUPI
PROPOVIDAJU - DUH EKUMENE. NIJE ČUDO KAD SKORO SVAKI POP MISLI KAKO JE ON BOŽJI REDSTAVNIK/SUDAC
NA ZEMLJI I TEŠKO SVAKOM KO SE OGRIŠI O - IDEJI TOG
POPA KOJI UMIŠLJA DA JE DIREKTNI BOŽJI POSLANIK.
SJEĆAM SE I ONOG PAROHA-IZ OKOLICE ŠIBENIKA KOJI NIJE TIO UKOPAT NA PRAVOSLAVNOM GROBLJU -VJERNIKA,JER JE BIO HRVATSKI BRANITELJ- BOŽE MOJ
KAKO TO DA SRBIN BRANI SVOJ DOM U HRVATSKOJ???
I SAD TI PROPOVIDAJ EKUMENU- POUR QUOI POUR QUI??
Komentar od: | Komentirano: 22. listopad 2011. 15:28
većina komentara je remetarina zdravog razuma
Komentar od: prsan68 | Komentirano: 22. listopad 2011. 15:14
mirki @ kako si ti zločesto komunističko pašče..ne se ljutit pseto..radi se samo o "glazbi"!!;-))
Komentar od: mirki | Komentirano: 22. listopad 2011. 15:11
i ateisti plaćaju tu crkvu zar ne, je da nije svojom voljom ali plaćaju..............................
Komentar od: mirki | Komentirano: 22. listopad 2011. 15:09
PRSANE redikulu mater ti je crvendać,
Komentar od: prsan68 | Komentirano: 22. listopad 2011. 14:43
Sve ovo poprima razmjere tragikomedije ludi ateisti hoće da im zvona zvone,eto ja hoću ka virnik da mi na sprovodu svira U2...undak crvendaći,šta mislite oćel me poslušat!?
Komentar od: pancho | Komentirano: 22. listopad 2011. 13:44
U konkretnom slucaju se slazen sa svecenikom, niti ćovik tu zivija niti je plaća remetarinu ko se razumi u ove stvari sve mu je kristalno jasno osim samog ćlanka u novine,čemu,zašto!!??
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 22. listopad 2011. 12:57
Grdelinu@ će zvoniti sva pravoslavna zvona, od Srbije, Grčke, pa do njegove majčice Rusije, a u pozadini će svirati jugoslavenska himna,
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 22. listopad 2011. 12:54
: murvica @
TI očito veze nemaš sa nikakvom tradicijom. Po tradiciji, ako je želiš poštivati, žena kad se uda, ne zvoni se ni njoj, ni njenom mužu u njenom rodnom mjestu. Ona se uda, ode u muževo mjesto, uzme njegovo prezime i tamo se zvoni njoj i njemu.
U ovom slučaju, žena se UDALA u drugu državu,a u trećoj državi živi i tamo joj muž umire.
Sada bi u njenom rodnom mjestu, u mjestu muža u Crnoj Gori i u Belgiji trebali zvoniti. Kad bi tako bilo, više bi poludili od zvonjave svakome svugdje. Možda bi trebalo još par mjesta izabrati da onako usput pozvone jer je ovaj umro.
A pokojni, neka počiva u miru, ova priča nema ništa osobno s njim. Ovo je samo još jedan u nizu iskaljivanja mržnje prema katoličkoj Crkvi od strane Slobodne Dalmacije.
A Crkva, po njenoj definiciji, smo svi mi, ne samo svećenici i redovnici. Prema tome, pljucanje po Crkvi, draga redakcijo i draga novinarko, pljucanje je po svima nama, čak i po našoj djeci, i oni su Crkva, bez obzira koliko imaju godina.
Ako nešto nije u redu s Kristovom Crkvom, svi smo jednako krivi i svi možemo i trebamo činiiti da ona bude bolja.
Komentar od: roko prc tovar | Komentirano: 22. listopad 2011. 12:33
ne dirajte lazara, nista nije kriv a zvono nek zvoni protiv grada, tuce, kise , itd....
Komentar od: roko prc tovar | Komentirano: 22. listopad 2011. 12:26
sjedi Jaca na kamenu studencu...
Komentar od: matematika1 | Komentirano: 22. listopad 2011. 12:25
Pred bogom su svi ljudi jednaki, samo je u Tisnom don Lazar BOG hahahahhahahaha.
Komentar od: | Komentirano: 22. listopad 2011. 11:31
E moj donu Lazare, od,ebi malo sa simbolima tog mijesta , pokusaj da stvoris jednu realnost u svojoj glavi , "nije katolicka crkva pobila bas sve svoje NEsimpatizere od 1700 do danas zato ih pusti da umiru kao njihovi predci <bez zvona sa katolickih bogomolja" znaci samo malo postovanja prema onima druge religije ,a za vjeroispovjest "crnogorac " jos nisam cuo.
Komentar od: | Komentirano: 22. listopad 2011. 11:07
P.S
G O V N O JE BILO UTVRDO
Komentar od: | Komentirano: 22. listopad 2011. 11:07
MOJ SUSJED, STARI PARTIZAN DOBIVA MIROVINU OD HRVATSKE DRZAVE,JERBO SU GA USTASE NATIRALE DA IZIDE G***,PA SAD NA RACUN TIH TRAUMA PRIMA PENZIJU, MENE ZANIMA OCE LI NJEMU ZVONIT KAD UMRE?
Komentar od: | Komentirano: 22. listopad 2011. 11:02
A AKO JE DRUGARICA GOLIH PRSIJU JURISALA NA NEPRIJATELJA, OCE LI NJOJ ZVONIT KAD UMRE?
Komentar od: | Komentirano: 22. listopad 2011. 10:59
A IZDAJNICE PRISELI SE U NEKU DRUGU DRZAVU ILI POKRENI REVOLUCIJU SA DRUGOM GRDELINOM ZA POVRATAK JUGOSLAVIJE....MOZE VAM SE PRIDRUZIT I DRUGARICA JADRANKA ONA IMA ISKUSTVA IZ POKRETA ZA JUGOSLAVIJU...
Komentar od: | Komentirano: 22. listopad 2011. 10:56
GRDELIN JE OSTA BEZ DOMOVINE I TRIBA GA RAZUMIT, NIJE MU LAKO.....BEZ JNA I JUGOSLAVIJE...
Komentar od: MI-RO | Komentirano: 22. listopad 2011. 10:48
E moj Tiću grdeline, imaš riječnik i mišljenje teškog udbaša.
A zbog čega .?? Zbog toga što se nisu oglasila crkvena zvona za smrt čovika koji tu crkvu i to zvono nije tražija ni volija ni pohodija. I u čemu je tu problem.??'
Bili ti osobno volija da ti se oglasu zvona , one crkve koju toliko mrziš.
Ako nisam vjernik onda od te vjere i crkve ne bi ništa ni tražija.
Komentar od: izdajnik | Komentirano: 22. listopad 2011. 10:37
Ateisti se bune sta moraju placat porez za crkvu ka i sve ostale ovce. Neka me oslobode tog pedofilskog poreza i nemoraju nikad vise zvonit.
Komentar od: | Komentirano: 22. listopad 2011. 10:11
ATEISTI se bune što im crkvena ZVONA NE ZVONE ???!!!!
Jeli ovo neka sprdačina. Opet ću ja. ATEISTI SE BUNE !!!! , I RAZOČARANI SU ŠTO IM CRKVENA !!!!!! ZVONA NE ZVONE ??!!
ZA NE POVIROVAT !!!
Svašta čovik može pročitati u ovoj " slobodnoj " ovo je ipak vrhunac gluposti !!!
Komentar od: Grdelin | Komentirano: 22. listopad 2011. 10:05
svu gubu klerofašističku triba na prisilni rad,a crkve pritvorit u skloništa za siromaje!
Komentar od: drkmar | Komentirano: 22. listopad 2011. 10:04
Nije to nista. U Pucisca na Bracu niti zvoni svakome, a sta je jos gore, ne isprati nijednog pokojnika do groblja nego do pola puta. Morete zamislit nasto slici takav sprovod. To je zato sto je stari pop bija jako star i sami mistani su se slozili da netreba takav ici do groblja,ali je to ovi sadasnji to tako nastavija, neka je mladji. Ne sljivi nikoga osim svoje drage svore Danijele.NIKO MU NEMORE NISTA.ZIVIJA DON TONCI.
Komentar od: konspirator | Komentirano: 22. listopad 2011. 9:49
Slobodna Dalmacija laže. Nisu ogorčeni mještani, kao što kažu u naslovu, nego oni koji nisu mještani. Mrtvi zvon sa tišnjanskog zvonika zvoni u slučaju smrti bilo kojeg Tišnjanina, ma gdje god umro, u Šibeniku, Australiji, Americi, Rusiji... Isto tako, don Lazar će s oltara obavjestiti Tišnjane ako neki Tišnjan bilo gdje u svijetu stupa u brak ili prima neki sakrament. Milu Gvozdenoviću je zvono zvonilo negdje u Crnoj Gori. Neka svakome zvona zvone u njegovu selu, a komunistima neka zavijaju sirene. Drug Rajko se boji da njemu zvono neće zvoniti. Što se tiče Tišnjana, za smrt Rajka zvonili bi čitav dan. Od veselja. Međutim, don Lazar to nebi dopustio. Rajko je bio najcrveniji komunista, i još je, napravio je toliko zla mistu i Crkvi dok je bio na vlasti, ali navodno se obratio, pa će mu zvonar Frane Pavić zvoniti. Šta bi nam Rajko napravio da smo 1980. kad je umro njegov drug Tito zvonili?
Komentar od: vlad | Komentirano: 22. listopad 2011. 9:36
A šta će ateistima zvona? Zvona su na crkvama. U crkvama se slavi Bog. Ateisti u to ne viruju. Ako in je do zvona neka ih snime pa nekmih puštaju na sprovodima ili neka ih ateisti naprave za sebe na grobišću... moš mislit, zapi zd ili da jin sada zvone zvona iz institucije u koju ne viruju.
To bi bilo ka da se popi uspi zde ća jin na sprovodima ne nose zvizdu.
E to samo kod nas jema, ne viruješ u nešto a ondir tražiš da ti to pripadne. Nešto ka penžjun falši braniteljima, ma oni i dobiju penšjun.
Mislin se možda bi ondir i jovima moglo dikod zazvonit, e. Mada mislin ni u redu.
Komentar od: | Komentirano: 22. listopad 2011. 9:35
A MOGLO BI SE ATEISTIMA I PRDEC ZAZVONIT....
Komentar od: | Komentirano: 22. listopad 2011. 9:34
A ZVONI LI SE ZA AGNOSTIKE KA NAS PRISEDNIK?
Komentar od: | Komentirano: 22. listopad 2011. 9:33
MOLIM MUSTAFU CERICA DA MI ZAPIVA SA ZAGREBACKE DZAMIJE KAD UMREM...ILI BAREM NEKA SLOBODNA NAPISE CLANAK O TOME KAKO MI NIJE HTIO PIVAT JER NISAM MUSLIMANKA...
Komentar od: | Komentirano: 22. listopad 2011. 9:31
SAMO SLOBODNA MOZE PISATI OVE SATIRICNE NATPISE....
Komentar od: | Komentirano: 22. listopad 2011. 9:31
kad ja umrem hoce li mi odza pivat sa dzamije=,ako nece zasto nece?
Komentar od: | Komentirano: 22. listopad 2011. 9:30
a zasto bi im zvonili?,kad su ateisti pa im to nista ne znaci?....ili su se preobratili kad se smrt priblizila?
Komentar od: pere-lignja | Komentirano: 22. listopad 2011. 9:29
ATEISTI su u većini slučajeva ogromne pi-čketine,kad se razbole ili kad su prid smrt e onda postanu veliki vjernici pa bi tili da in zvono breca,ka šta san reka pič-ke
Komentar od: foxi | Komentirano: 22. listopad 2011. 9:17
Valjda su dobili takve "direktive" jer ista stvar je i na Šolti.
Komentar od: prsan68 | Komentirano: 22. listopad 2011. 9:09
izdajnik @ fascinantan si,ali eto ne idem baš u crkvu i ne sićan se uopće kad san zadnji put bija,tako da baš i nisan ima priliku probat "popovsku ljubav"...
Vidim da si duševan i nudiš mi pušenje pa evo može,popushit ću ti samo reci di i kad...;-)))
Komentar od: izdajnik | Komentirano: 22. listopad 2011. 8:56
prsan 68
Ti mos tako govorit jer ti se svidjalo dok te pop guzija. Volia si mu pusit pa sada branis crkvu ko zjenicu oka svog.
Iran Libija su drzave u kojoj vjera je usko sa vlasti povezana.
Samo sta ja nezelin da zivin u jednoj takvoj nazadnoj drzavi.
Komentar od: zmar116 | Komentirano: 22. listopad 2011. 8:54
Ako ne želi zvoniti za svakoga neka mu onda porez plačaju samo vjernici ,a ne svi građani u RH...Gospodin misli da je gospodar života i smrti,ali smrtni čas ga neće zaobići kao ni nas ostale smrtnike...Onda će zazvoniti nebeska zvona koja ne pitaju tko je tko,nego kakav si bio i što si radio...Uzalud zemaljska zvona za zločasta čovjeka...mogu zvoniti dan i noć...Isto tako ako je netko svojhim životom svjedoćio dobrotu i ljudskost ni deset donova mu ne mogu nauditi svojim nezvonjenjem......
Komentar od: MarkoKraljevic | Komentirano: 22. listopad 2011. 8:52
Sta je Vama, pustite lazara da bude svoj na svome a mrtvima ma gdje bili pokoj dusi...

U svim tim slučajevima, istina je, obitelj nije željela crkveni obred ukopa, ali u Tisnom je zvono uvijek bilo znak da je netko iz mista umro, bez obzira na to u kojem dijelu svijeta. Taj zvonik je simbol našeg mista, kao što je i Eiffelov toranj u Parizu, a izgradili su ga mještani prije više od 350 godina dajući svoja zemljišta, željezo, drvo, nadnice..
Komentar od: prsan68 | Komentirano: 22. listopad 2011. 8:46
murvica @ Ne znam gdje vi u glavi živite ali "zabrane i nacionalizacije",odnosno otimačina tuđe imovine na koju pozivate a za vam pravo daje samo titula komunističkog bandita stvar su prošlosti!!
Vjera je stara preko 2000 godina nije iskorijenjena unatoč pokušajima raznoraznih zločinačkih ideologija (fašizma.komunizma)..daleko od toga da su predstavnici crkve tjs svećenstvo bezgriješni,štaviše mislim da su potpuno izgubili kontakt sa stvarnošću.Ali ja odvajam boga i vjeru od svećenstva,oni su ipak samo ljudi..sa svim vrlinama i manama koje čovjek ima.
Ono što je ovdje iritantno, šizofreno je napadanje vjernika od strane militantnih ateista..Što je samo po sebi fenomen jer mene uopće ne interesira činjenica što oni ne vjeruju niti bih se trudio uvjerit ih u suprotno!!
Komentar od: murvica | Komentirano: 22. listopad 2011. 8:32
@ Sivko_klon
Novinarka je likepo objasnila koje je pravilo na koje se poziva zupnik: "ne zvoni... kada preminuli nisu bili vjernici ili katoličke vjeroispovijedi."
Time ona ne implicira da preminule nije bio vjernik, nego samo govori za koje dvije grupe on ne zvoni.
Ne znam sta tu nije jasno.

A i vi "Grubi" ka "postoji rubrika sa osmrtnicama"...
Alo, ljudi govore o TRADICIJI, sigurno da se moze dat osmrtnica (a mozda su i dali), ali je u pitanju tradicija i fakat da je covjek volio Tisno i bio tu decenijama i to zvono bi bilo simbolican znak njegove pripadnosti tome mistu tako dragog pokojniku.

Ne znam koliko ko ima godina od o vas koji komentirate, ali malo vise srca i razumijevanja prema covjeku (uopce covjeku) ne bi billose.

Isto tako ovi sa idejama, crkve nacionalizirat ili zabranit. Crkvu samo odvoojit od drzave (ili odvojit od budzeta) i to je dovoljno.
Crkva je ne samo simbol vjere i onoga koji je vjernik, nego je dio bastine i bogatstva jedne zemlje i toga se ne reba odricati.
Komentar od: prsan68 | Komentirano: 22. listopad 2011. 8:22
Mislim da ne bi bilo loše razmisliti ni o tovarima koji bi revali..tonalitet je dobar,čuju se daleko..pa neka im tovari revu!!
Komentar od: izdajnik | Komentirano: 22. listopad 2011. 8:17
Pop nema vrimena za takve gluposti. Vjerovatno guzi nekog djecaka ili salje hiljade sms na djevojcice.
Komentar od: prsan68 | Komentirano: 22. listopad 2011. 8:16
Zvonjava je dio kršćanskog obreda kod pokopa pokojnika vjernika stoga ne vidim razlog zašto bi se zvonilo nekom ko nije vjernik i ne priznaje vjeru.
Naravno i ti ljudi trebaju određen ritual kod pokopa,npr zavijajuću sirenu kao kod uzbune,limenu glazbu koja bi svirala primjerice "po šumama i gorama" ili "lenjinov marš"..
I ti ljudi zaslužuju poštovanje zar ne!?;-)))
Komentar od: pajo_patka | Komentirano: 22. listopad 2011. 8:09
nema džabe zvonit, pop mora "radit" držat mise trošit pare iz proračuna i donacija i još sad da nakon mukotrpnog rada i zvoni besplatno, nema džabe ni u stare babe :)
Komentar od: | Komentirano: 22. listopad 2011. 7:56
Ko neda limozinu nema zvonjave za "put na onaj svijet" .Eto van moji ateisti , neće vas doćekat ero sa onoga svijeta , jer niste davali lemozinu . Nema nikon mukte , osim popima .Za njihov"RAD" , velike plaće i još veće mirovine. Neka živi nerad inemoral.......
Komentar od: | Komentirano: 22. listopad 2011. 7:36
do 90. su vjernike lovili špurtilon da uđu u crikvu i zvoni li su i za mačkama i pasima a bojin se da će to vrime opet doć.
Kad bi se meni jedan takav pop pojavija na sprovodu,slomija bi mu nogu.
Komentar od: | Komentirano: 22. listopad 2011. 4:56
mene koji sam ortodoxsni Jugoslaven katolicke vjeroispovjesti uopste ne interesuju ova malomiscanska prepucavanja,puno mi je bitniji odgovor na pitanje zasto se gospodja Lenka vise ne blogerise nego ,uz svo duzno postovanje, moram citat blogove kockara i nogometnih fanatika ??????
Komentar od: Grubi | Komentirano: 22. listopad 2011. 3:46
postoji rubrika sa osmrtnicama u svin dnevnin novinama pa se lipo plati oglas i na taj nacin obavijesti ljude kad neko umre. postoje jos i stampane osmrtnice koje se postave na par lokacija po mistu di ih ljudi mogu vidit.
ako in je zvonjava jedini razglas koji imaju mozda bi tribali prestat zivit u 12on stoljecu.
a svakog ateista u pravilu boli k. za to oce li pop zvonit ili nece kad umre, tako da je ova prica ne suvisla i uopce debilna.
Komentar od: krokodil41 | Komentirano: 22. listopad 2011. 1:56
pingviks@ bumbarzzz@,

DI van je PARTIJSKA SAMO-KRITIKA ,?!

...NEEEEE S E R I T E E E E E -sta vi trazite od drugih -kada ste "diplomirali" u filozofiji -"kumroveckog" ?!

Jeste li vi bili "HRABRI" - pogaziti vase "DIREKTIVE" pred svojim- odredbama prenaglaseni JEDNOUMLJEM i TIRANINOM - brodokovacem-kumroveckim- ha ?

...lipo vam je tisnjanski zupnik- okrenija "starku" trubu u koju -vi i novinarka-mozete Iz SVIH PLUCA - PUVATI -! ! !
Komentar od: saad | Komentirano: 22. listopad 2011. 1:46
Postujem misljenje fea Zvonimira Sagi Bone teologa,ali zvona ne sluze samo za crkvene prigode,ona mogu sluziti za opasnost od pozara i drugih opasnosti,veselje kao kraj rata,pa vjerovatno i moze za smrtne slucSamo Bog moze suditi,samo Bog sve zna,mislim da u ovome postovani teolog nema pravo.
Komentar od: antinacional | Komentirano: 22. listopad 2011. 1:27
Sve crkve treba nacionalizirat i pretvorit u vrtiće, škole i sportske dvorane. Sve popove potjerati u Vatikan. Sve ono što država daje crkvi treba ukinuti i biće sve u redu.
Onaj ko vjeruje u boga, neka se moli u miru i to mu je dovoljno, a ne da ovi don Lazari i slicni imaju neki utjecaj...
Dobro kaze ona izreka "Budali ne smijes dati priliku, sigurno ce je iskorisitit"...eto to se desilo 1991. kada su crkvi dali priliku...
Komentar od: prijatelj sa brda | Komentirano: 22. listopad 2011. 1:12
@ ludilo
slažem se sa tvojim stavom.
ne slažem se sa namjerom novinarke.
Komentar od: pingvinx | Komentirano: 22. listopad 2011. 1:07
Sivkice @
Kad platiš unaprid, zanemariš sitnice. A testirat se neću, jer sam platija bezbroj misa. Vidim, ima i u tebi života,osim duhovnog. A mlada si ka zora u podne, ha ha ha ha ha. Lipo snivaj
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 22. listopad 2011. 0:54
pingvinx @
ma daj,ali si se naljutija, pa štalila sam se, uvijek sam za dobru šalu, skužaj, pa nisam strvarno mislila da to napraviš. Parilo mi se da si baš čovik koji voli zezanciju.
Ma nema veze, stoj mi dobro, sad je već kasno, laku noć, a ako si šta ima sa tim Kenijcom, ipak se testiraj....
hihihihi, nemoj ča zamirit, mlada sam ja još, pa sam neozbiljnja, uozbiljit će mene život, a do tada mogu šta oću.
Komentar od: pingvinx | Komentirano: 22. listopad 2011. 0:50
Sivkice @
Vidiš, naprimjer, kako se ja prema tebi odnosim fer i korektno, bez obzira na tvoj prvi komentar naspram mene. Dobro si mi ga spustila. Zadnji put mi je to napravila jedna u Keniji, kad sam ustanovio da je transvestit.
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 22. listopad 2011. 0:49
pingvinx @
da još o sebi počneš pisati, naveo bi sve bolje od boljega, zlatan čovejk, a pišeš protiv svojih popa neargumenitirao, na temelju čula, rekla kazala. Dokazao si da je lakše vidjeti tuđe grijehe.

Želim ti svako dobro, pa i putu u Raj, ali se tamu ulazi na uska vrata.
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 22. listopad 2011. 0:46
ludilo @
to uopće nije mještanin niti se sahranio u tom selu.
NI u drugim mjestima ne zvoni kad umre netko tko se tu ne pokopaje. Ova novina piše svakakve bezvezarije, u naslovu se spominju ateisti, a čovjek uopće nije bio ateist.
Komentar od: ludilo | Komentirano: 22. listopad 2011. 0:43
prijatelju@
Razlika medju ljudima postoji i uvijek ce je biti.Ali svecenici ne bi trebali djeliti ljude ni po boji ni po vjeri , niti na bilo koji drugi nacin..Pogotovu pokojnika koji za zivota nikome nista na zao nije ucinio.
Komentar od: pingvinx | Komentirano: 22. listopad 2011. 0:43
Sivkice @
Kako za koga. Ja osobno uviđam sve svoje propuste i trudim ih se ispravit
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 22. listopad 2011. 0:41
pingvinx @
sva sreća da mi nećemo odrđivati tko će tamo, a tko u Raj. Lakše je vidjeti tuđe propuste i grijehe nego svoje.
Komentar od: pingvinx | Komentirano: 22. listopad 2011. 0:37
Sivkice @
Čuja sam da tamo ima masu poznatih
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 22. listopad 2011. 0:32
pingvinx @
da li ćeš ti u pakal, zavisi samo od tebe i nikoga drugoga.
Komentar od: pingvinx | Komentirano: 22. listopad 2011. 0:31
Sivkice @
Ha ha ha ha ha, ovo sa web-izdanjem, baš sam se nasmija. Valjda neću u pakal
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 22. listopad 2011. 0:29
prijatelj sa brda @
ne radi župnik, nego ova novinarka, njoj su pravostalvci ateisti, tj. bezbožnici.
Komentar od: prijatelj sa brda | Komentirano: 22. listopad 2011. 0:24
župnik radi razliku među tišnjanima...
radi li župnik ili ona već postoji?
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 22. listopad 2011. 0:24
Zvona su došla kao darovnica iz Venecije. Ja sam vjernik kojeg je vjera učila da smo svi pred Bogom jednaki, pa mi je čudan ovaj odnos kojim svećenik čovjeka unaprijed svrstava među grešnike

..................................
Vrlo čudna i******ava za nekoga tko se i******ašnjava kao vjernik, pa ne oslovađaju zvona pokojnika od grijeha.
Zvona su najava pogreba, a to radi i SD, samo ako joj platiš, a ako još više platiš, objava je i u web izdanju.
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 22. listopad 2011. 0:21
Pitanje za Nevenu Banić, autoricu:


Zašto si u naslovu stavila da svećneik ne želi zvoniti kad umru ateisti, a dolje piše da je pokojni bio pravoslavac, evo copy/paste:

Kako sam znala odgovore na navedene zahtjeve, budući da je Milo bio pravoslavac, odustala sam, ali sam i ostala izuzetno razočarana.

Znači da ova novinarka pravoslavce smatra aeistima,tj. bezbožnicima. Jedinu diskriminaciju pravi novinarka.
Komentar od: pingvinx | Komentirano: 22. listopad 2011. 0:19
Sivkice @
Nisam baš toliko bolestan, pa ne znam
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 22. listopad 2011. 0:16
: pingvinx @
A jesu, samo sam te pitala na koje misliš, vidiš kako SD, iako su i tvoji popovi kršćani, uglavnom piše protiv svećenika katoličkih.
Tako mora biti.
A u medicini su ti svi potkupljivi i svima je drago da im se na neki način zahvališ,najbolje u eurima. Nisam još čula za slučaj da je bilo tko išta odbio.
Komentar od: pingvinx | Komentirano: 22. listopad 2011. 0:14
Sivkice @
Sve su to kršćani
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 22. listopad 2011. 0:10
pingvinx @
a od kad to likari nisu potkupljivi, a taj pop kojeg misliš potplatiti, on je sigurno pravoslavac, u nas ti nema popa.MI imamo fratre i svećenike.
Komentar od: pingvinx | Komentirano: 22. listopad 2011. 0:08
Sivkice @
Radije ću platit popu, neka na mome ukopu obznani da sam ima sidu. Likari i nisu baš potkupljivi
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 21. listopad 2011. 23:59
pingvinx @
Oni će slavit kad ti odapneš, ali moraš bit mudriji od njih, plati likaru da ti napiše da si umra od side. Niko ti ženu neće ni taknit,a oni šta već jesu, umirat će od straha...hehehehhe
Komentar od: ludilo | Komentirano: 21. listopad 2011. 23:51
Za zlotvora antu pavelica i krvnike slicne njemu se zvoni.
Bice da su dobili oprost grija...To je jos jedan dokaz kako crkva gleda na covjeka. I nr moras ici u crkvu da bio bio vjernik. Ali popi od toga nemaju soldi..
Komentar od: pingvinx | Komentirano: 21. listopad 2011. 23:51
Mještani mjesta moje žene su jako pobožni ljudi. I lako je za to šta neće zvonit zvona kad ja riknem, nego će bit veliki vatromet i fešta do zore, hi hi hi hi
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 21. listopad 2011. 23:35
Da se ovaj Crnogorac sahranio u Tisnom, vjerovatno bi ipak zvonili. Svaka čast župniku jer ne daje i******ave za ovu novinu.
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 21. listopad 2011. 23:34
drvodjelja @
ne dijeli Crkva ljude, nego se ljudi sami dijele, tj.udaljuju od nje. Ovaj čovjek je Crnogorac, koji ne živi u Tisnome, niti je ikada prihvatio Katoličku vjeru iako je oženjen mještankom.
Zar da u mjestu tvoje žene zvoe zvona kad ti umreš iako nikave veze nemaš s njenim rodnim njestom.
Evo, npr. da se netko iz Kragujevca oženi sa ženom iz Belgije, koja se preselila u Sloveniju, bi li u pravoslavnoj crkvi u Kragujevcu trebalo zvoniti kad ta žena umre?

SD piše sve i svašta samo da ocrni Katoličku crkvu. Da se u pravoslavnoj nije zvonilo, ne bi o tome ovdje čitali.
Komentar od: drvodjelja | Komentirano: 21. listopad 2011. 23:27
To znači da crkva dijeli ljude na katolike i ostale.Uopće nije bitno jesi li ČOVJEK što bi nam svima trebao biti cilj u svakoj situaciji.Što je najgore,crkva dijeli ljude ! Organizacije koje donose DOBRO ovom svijetu spajaju ljude ,a ne dijele ih na ove ili one.Dali crkva želi donositi dobro ljudima onako kako to ljudi žele ?
Komentar od: Branimiir | Komentirano: 21. listopad 2011. 23:13
Neovisno o navedenom slučaju, more bit da je niki naš čovik spreman na sve radi koristi i "ugleda", pa onda, kako mu se učini unosnije, postane prvo komunista, pa hinduista, pa bi opet u katolike kad ga netko zatraži za kuma ili kad umre a najčešće radi rodbine koja se eto sad na smrti stidi, jer ne zvone zvona za pokojnikom, a za života koga briga kako tko živi

Kad netko od nas katolika umre tražit ćemo da zvone zvona na pravoslavnoj crkvi ili da se mujezin u đamiji oglasi - jer, Bože moj, bili smo dobri ljudi !?

a joj što će oni biti zatucani ako odbiju "zvoniti" našoj rodbini u čast ;)

4 Tišnjanina ogorčena - Tišnjani ogorčeni !? - krasna logika

Što novinarka nije pitala druge Tišnjane triba li na crkvi zvono zvoniti za ateiste i pripadnike drugih kršćanskih crkava
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 21. listopad 2011. 23:06
bumbarzzzzuuuu,
tebi se samo đava veseli, a kad ti umreš kolo će plesati, na čelu sa Titom. i Luciferom zajedno.
Komentar od: bumbarzzz | Komentirano: 21. listopad 2011. 23:02
j e b e š zvonjavu!
g o v n a gradidu crikve sa državnin paraman i prema tome su crikve javno dobro i tribadu zvonit za svakoga ko oče da mu se zvoni!
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 21. listopad 2011. 23:01
. Bilo kako bilo, četiri Tišnjana su u posljednje vrijeme otišla na onaj svijet, a zvona se nisu oglasila.
...............................................

Zašto SD ne piše o ostalim Tišljanima i zbog čega se njima nije zvonilo?????
Samo izvlače slučajeve ugroženiih pravoslavaca.
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 21. listopad 2011. 22:59
Zašto obitelj ovoga Crnogorca nije tražila da u njegovom rodnom mjestu zvoni kad je on umra?
Komentar od: Sivko_klon | Komentirano: 21. listopad 2011. 22:57
Koje gluposti ova novina koristi samo da bi ocrnila Crkvu.
Svašta, da bi u Tisnom trebalo zvoniti zvona za ateistu koji je umro u Belgiji, a vjerovatno će se tamo i ukopati.
U manjim mjestima se plaća naknada remeti za zvonjenje svaku godinu, a tribalo bi da onima koji ne vjeruju u Boga, niti idu u crkvu, niti plaćaju remetarinu, zvoniti???
Je li to rade igdje u svijetu kad umre netko tko je odavno od tamo iselio, neće se tu ni pokopati, a nije ni vjernik.
Pa ni Slobodna, koja skače na svaku i vreba na propuste Crkve, neće objaviti u web izdanju cijelu osmrtnicu, ako ne platite,mislim 60 kuna, a možda i više, iako ste platili osmrtnicu,koja je ionako već preskupa.
Komentar od: | Komentirano: 21. listopad 2011. 22:35
koji ružan primitivan komeentar, zvono oglašava da je umro mještanim, koji iako nije vjernik može biti dobar i pošten
Komentar od: | Komentirano: 21. listopad 2011. 22:29
g*** komunistička kad krepanu traže crkvena zvona, a kad žive rušili bi crkvu
Komentar od: | Komentirano: 21. listopad 2011. 22:25
nije jedini, to jr stvarno ružno, u manjim mjestima se svi znaju i druže i trebalo bi se zvono oglasiti svakom mještaninu