StoryEditorOCM
ArhivaPREDSTAVLJAMO

Hibridna verzija Passata GTE: prava je ljepotica, a troši kao fajerica

Piše PSD.
27. kolovoza 2015. - 15:40
Nakon Golfa GTE, hibridne plug-in inačice njemačkog kompakta, proizvođač iz Wolfsburga uskoro starta i s Volkswagen Passatom GTE u limuzinskoj i karavanskoj verziji koje će pokretati 1.4-litreni TSI turbobenzinac u kombinaciji s elektromotorom.

Po izgledu Passat GTE se od standardnog modela razlikuje tek u detaljima: maska hladnjaka izvedena je u kromu s dodanom karakterističnom letvicom plave boje, dnevna LED svjetla izvedena su u obliku slova C, aerodinamičniji je prednji branik, posebno su dizajniranim naplaci od 17 cola, te kliješta kočnica lakirana u plavu boju…

Hibridna verzija Passata koristi tehnologiju 1.4-litrenog TSI motora snage 156 KS i elektromotor sa 115 KS čija je ukupna izlazna snaga 218 KS uz okretni moment od 400 Nm. Pri tom prosječna potrošnja ovog plug-in sustava je tek 2,0 l/100 km što je ekvivalent emisiji CO2 od samo 45 g/km, dok isključivo na struju Passat GTE može preći punih 50 kilometara. S obzirom na spremnik kapaciteta 50 litara i kapacitet litij-ionskih baterija teoretski njemačka poslovna limuzina s hibridnim pogonom može prevaliti preko 1000 kilometara.



Kombinacija turbobenzinca i elektromotora uparena je isključivo sa 6-stupanjskim DSG mjenjače s tri spojke. Mjenjač s tri spojke najveća je novost kod ovog modela s hibridnim pogonom koja je primijenjena i na Golfu GTE. Naime, dvije spojke DSG mjenjača „vezane“ su za turbobenzinca, dok je treća isključivo namijenjena elektromotoru i njegovu spajanju s benzincem.

Passat GTE ima dva glavna režima rada, gdje se pritiskom prekidača oznake E-mode (lijevo od ručice mjenjača) uključuje elektromotor i u tom režimu može se voziti brzinom do 130 km/h, a nakon toga se automatski aktivira turbobenzinac. Pritiskom na dugme GTE aktivira se ukupna snaga pogonskog sklopa (benzinac plus elektromotor) pri čemu hibridni Passat postiže maksimalnu brzinu preko 2202 km/h, te do „stotke“ sprinta za manje od 8,0 sekundi, te do punog izražaja dolaze sportske performanse.



Uz ova dva režima rada postoje još tri, „Battery Hold“, „Battery Charge“ i „Hybrid Auto“. Kod „Battery Holda“ aktivan je start/stop sistem, regeneracija energije kočenja a elektromotor i dalje radi. Punjenje baterija odvija se u režimu „Battery charge“ gdje turbobenzinac obavlja zadaću generatora. U „Hybrid Auto“ režimu pogonski sklop radi poput pravog hibrida, dakle prema potrebi puni ili prazni bateriju, te koristi benzinski agregat.

Litij-ionske baterije plugin-in Passata kapaciteta 9,9 kWh mogu se puniti i preko punjača s obične mreže i to traje 4 sata i 15 minuta, dok uz pomoć superpunjača ta radnja traje dva i pol sata. VW Passat GTE trebao bi se uskoro pojaviti na europskom tržištu.

ZDRAVKO JURIČKO









Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. prosinac 2024 15:37