StoryEditorOCM
Dalmacijakriva računica

Ministrica nije u pravu: Kaštelima ne treba pomoć za legalizaciju

Piše PSD.
29. svibnja 2013. - 01:09
Na prošlotjednu izjavu ministrice graditeljstva i prostornog uređenja Anke Mrak-Taritaš, koja je u Splitu kazala kako, za razliku od Dubrovnika, gdje je gradska administarcija riješila oko 50 posto predmeta, Kaštela ne mogu obraditi niti 10 posto zaprimljenih zahtjeva za legalizaciju bespravno izgrađenih objekata, reakcija je stigla iz gradske uprave. Iz Grada Kaštela demantiraju ministričine navode tvrdeći kako upravo na stranicama njezina ministarstva stoji podatak da su u Kaštelima do ožujka izdana 243 rješenja, što je gotovo 14 posto.

Dubrovnik ima izdanih 44 posto rješenja, što je u stvarnosti samo 55 rješenja više nego u Kaštelima. Nadalje, Kaštela su šesti grad u Hrvatskoj po broju riješenih predmeta, pa izjava ministrice i stavljanje Kaštela u negativni kontekst mnogima nije jasna. A posebno uzme li se u obzir broj nelegalnih objekata u ta dva grada. Kaštela, dakako, premašuju jug Hrvatske.

Zaprimljeno 2787 zahtjeva

Do sada je u Kaštelima ukupno zaprimljeno čak 2787 zahtjeva za legalizaciju bespravno izgrađenih objekata, a do kraja svibnja može se očekivati ukupno više od 400 izdanih rješenja o legalizaciji. Na poslovima i zadacima rješavanja zahtjeva za legalizaciju radi šest do sedam službenika, koji bi trebali mjesečno izdati oko 100 rješenja. U početku je rješavanje zahtjeva išlo nešto sporije, ali s vremenom se i službenici uhodavaju i lakše rješavaju probleme.

Nakon što prođe rok za podnošenje zahtjeva (31. lipnja 2013. godine), u Gradu će se napraviti analiza prispjelih zahtjeva i ovisno o tome odlučiti o eventualnom zapošljavanju novih službenika na određeno vrijeme, vodeći računa o tome da se poštuje rok za završetak svih zahtjeva do kraja lipnja 2015. godine, kako je preporučila ministrica Mrak-Taritaš.

Što sve službenik nakon zahtjeva treba napraviti?

Tako u Kaštelima vjerojatno neće biti potrebe za dodatnom radnom snagom iz Ministarstva, što je Mrak-Taritaš najavila svim jedinicama lokalne samouprave koje ne stignu riješiti zahtjeve, i to na trošak općina i gradova. Što zapravo radi službenik kojemu predmet dođe na stol i koliko vremena treba do završetka postupka, pitanje je na koje su nam odgovorili iz Grada Kaštela.

- Zatjev koji je kompletiran, s potrebnom dokumentacijom i uredno dostavljen na protokol Grada, raspoređuje se jednom od službenika koji najprije mora provjeriti nalazi li se sporni objekt za legalizaciju u karti (avionska snimka) od 21. lipnja 2011. godine. Nakon toga službenik mora obaviti očevid na terenu, te omogućiti stranki uvid u spis radi izjašnjavanja. Potrebno je izračunati i visinu naknade, odnosno kazne koju plaća podnositelj zahtjeva za zadržavanje u prostoru bespravno izgrađenog objekta.

Nakon što stranka uplati izračunatu naknadu, službenik izdaje rješenje o izvedenom stanju, koje za 25 dana postaje pravomoćno. Nakon toga šalje se nadležnim tijelima zahtjev za obračun komunalnog i vodnog doprinosa, što je stranka dužna platiti.

jakov žarko

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 18:17