Tonka Ivčević: Ribarska luka u Komiži jedini je projekt takve vrste u RH |
Protekla Vlada, u lipnju prošle godine, donijela je odluku o sufinanciranju projekta izgradnje ribarske luke Komiža, i to novcem Ministarstva poljoprivrede 8 milijuna kuna, te novcem HBOR-a preko Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u iznosu 17 milijuna kuna. Procjena investicije spomenutoga projekta iznosi 162.164.056 kuna, a za prvu fazu potrebno je osigurati 40.962.218 kuna.
Ribarstvo nije nestalo
- Zbog teške situacije u državi, zasigurno neće biti lako osigurati preostali novčani iznos, ali na tome se intenzivno radi i nije se odustalo od projekta izgradnje ribarske luke u Komiži. Ističem da osim podrške komiških ribara, koja mi je izuzetno važna, imam podršku Ministarstva mora, prometa i infrastukture, Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije, ali i Ministarstva poljoprivrede - kaže nam Ivčević.Propadanjem industrije ribe u Komiži nije nestalo ribarstvo na ovom području, u Komiži aktivno radi 60-ak ribarskih obrta, a više od polovine radno aktivne populacije živi od ribolova kao cjelogodišnje djelatnosti i imaju velik problem s vezom za svoja ribarska plovila i s iskrcajem ribe.
Ribarska luka u Komiži jedini je projekt takve vrste u RH, razvojni projekt, izuzetno važan za budućnost ovoga gradića na najudaljenijem otoku na Jadranu. Komiža je najribarskije mjesto na ovom području, ovdje se za ribarstvo i od ribarstva živi, naša djeca odrastaju uz ribarske priče svojih očeva i djedova i često se i sami okreću moru.
Građevinska dozvola
Miro Kučić: Luka nema uvjeta |
Ribarska luka u Komiži, u gradiću sa stoljetnom ribarskom tradicijom i definitivno najvećim ribolovnim morem, omogućit će ne samo domaćim, nego i svim ostalim hrvatskim ribarima opskrbu pogonskim gorivom, ledom, imat će dostupan servis i organiziran i povoljniji zajednički transport ribe do kopna, a služit će i kao baza svim javnim plovilima od obalne straže, pomorske policije, HRM-a, ribarske inspekcije, vatrogasnih i ekoloških plovila.
- Komiža i njezini ribari zaslužuju ribarsku luku, kao i drugi hrvatski ribari, koji bi s takvom logistikom na otvorenome moru bili znatno konkurentniji talijanskim ribarima nego što su to danas - rekla je na kraju Ivčević.