Izuzetno lijepo vrijeme ostavilo je u našim vodama velik broj nautičara iz inozemstva. Tu je još oko tisuću stranih nautičara, a tomu se može dodati i pet puta više domaćih ljudi koji vikendom izlaze na more.
Takav poslovni potez, koji je u neskladu sa zahtjevima tržišta, još bi se mogao i “progutati” da zbog radova na zapadnoj obali Gradske luke u isto vrijeme nije zatvorena i “pumpa” ispred splitskog hotela “Marjan”, pa će ljubitelji mora ostati bez izravne mogućnosti opskrbe gorivom na potezu od Šibenika do Makarske.
Riječ je o udaljenosti od čak 66 nautičkih milja, odnosno tek nešto manje od 120 kilometara, pa će nautičari imati dodatnih problema u organizaciji “đita” po dalmatinskim škojima.
Jesensko uživanje u čarima Jadrana tako će se zakomplicirati svim moreplovcima koji će isplovljavati iz Splita, jer će u nadolazećem izvansezonskom razdoblju od svake subote poslijepodne do ponedjeljka ujutro najbliža postaja za opskrbu brodova gorivom biti “pumpa” u Bolu na Braču, udaljena 30 milja!
Na raspolaganju nautičarima bit će i Inine benzinske crpke u Hvaru, Visu, Veloj Luci, Korčuli i Lastovu, što je svakako pohvalno u odnosu prema otočanima, ali stanovnicima kopnenih mjesta – predaleko.
U najlošijoj situaciji već tradicionalno će se naći Šoltani, jer će Ina u luci Rogač raditi svakog dana od ponedjeljka do subote samo u jutarnjim satima, srijedom i poslijepodne, a nedjeljom i blagdanom crpka će biti zatvorena.
Potpuno suprotna situacija vlada na Ugljanu i Murteru, otocima koji i inače imaju odlične veze s kopnom, a uz to će im na raspolaganju biti i “pumpe” u Preku i Betini koje će raditi nedjeljom i blagdanom.
Voda u dizelu?
No, osim zatvorenih benzinskih postaja, dio otočana “ratuje” s Inom i zbog nekvalitetnoga goriva. Taj problem očito je najviše do izražaja došao u Hvaru, jer dio građana koji brodske spremnike pune gorivom na benzinskoj crpki u Križnoj luci tvrdi kako im se zbog loše kvalitete goriva kvare brodski motori.
Naš sugovornik (podaci poznati redakciji) ističe kako je i ove godine potrošio nekoliko tisuća kuna na ponovljeni popravak “pente” u kojoj je ovlašteni serviser pronašao i vodu u gorivu.
- Čuo sam barem za desetak sličnih slučajeva – ističe Hvaranin. O tim se problemima raspravljalo i na sastancima gradskih vlasti, a sve je kulminiralo proteklog mjeseca kada je hvarski gradonačelnik Pjerino Bebić uputio Ini dopis u kojem poziva čelnike naftne kompanije na sastanak o tom problemu te da ispitaju kvalitetu derivata.
Iz prozvane Ine uzvratili su Gradu Hvaru posebnim dopisom u kojem se navodi kako “ni ove godine nisu imali reklamacije na kvalitetu plavog dizela”.
- Tijekom protekle godine na benzinskoj postaji u Križnoj luci prodano je nekoliko milijuna litara različitih vrsta goriva, pa tako i plavog dizela, ali nije bilo reklamacija.
Svi nadzemni spremnici opremljeni su automatskim mjernim sustavom koji odmah utvrđuje eventalnu količinu izdvojene vode – ističe se u dopisu koji potpisuje Mladen Ivković, direktor Inina Sektora upravljanja maloprodajom.
‘Ponašaju se kao birokrati’- Iako je sezona na izmaku, svake se godine začudim zatvaranju Ininih crpki 1. listopada, jer još uvijek je vrijeme ugodno, baš za uživanje na moru. Ponašaju se kao birokrati, a ne kao jedna od najvećih kompanija u državi. Nadam se da ćemo uspjeti doći do goriva u Trogiru, ali poznato je da su benzinske postaje za opskrbu brodova i izvan sezone subotom ujutro zakrčene brodovima čarter-tvrtki – kaže Karlo Rubelj, splitski nautičar. |