StoryEditorOCM
Dalmacijana palagruži, u okviru festivala mora, potpisan sporazum o izgradnji velike ribarske luke u Komiži

CRNO NA BIJELO Komiža će opet od mora i ribe živjeti

Piše PSD.
24. lipnja 2011. - 22:55
Na Palagruži je u petak potpisan sporazum o izgradnji velike ribarske luke u Komiži, čemu je prethodila odluka Vlade RH o proširenju lučkog područja Lučke uprave Split. Školskim brodom “Kraljica mora” ministar Petar Čobanković, državni tajnici, župan Splitsko-dalmatinske županije Ante Sanader i domaćica, komiška gradonačelnica Tonka Ivčević otplovili su iz Komiže na Palagružu gdje je užežin Dana državnosti na jarbol na lanterni podignuta državna zastava.

Ministar Čobanković je rekao da je simbolično i to da je ta mala svečanost upriličena na dan kad je predsjednica Vlade RH Jadranka Kosor u Bruxelleseu dobila potvrdu da je Hrvatska ispunila sve uvjete za pridruživanje EU-u koje će uslijediti 2013. godine.

Nova ribarska luka u Komiži gradit će se na lokaciji Mlin, Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva izdvojilo je osam milijuna kuna, a 17 milijuna HBOR preko Ministarstva mora.

Ukupna investicija izgradnje ribarske luke u Komiži stajat će 20 milijuna eura, a ministar Čobanković je rekao da će se luka u najvećoj mjeri financirati iz ribarskog fonda EU-a te da je dogovoreno da se iz toga fonda za otoke Vis, Lastovo, Mljet i Dugi otok s 85 posto financira ribarska infrastruktura.

- Izgradnja ribarske luke vrlo je bitna za opstojnost ovoga prostora, ali i budući razvoj hrvatskog ribarstva i značajno je što se to događa upravo na ovom mjestu, u našem ribom najbogatijem akvatoriju. Izgradnja ribarske luke u Komiži mora osigurati bolje uvjete, ovo su prostori na kojima se od ribarstva stoljećima živjelo.

Ribarska luka u Komiži svakako će poboljšati korištenje našeg mora, odnosno ZERP-a, jer da bismo bolje koristili more, izuzetno je potrebna nova infrastruktura - kazao je Čobanković. Na svečanosti u Komiži došli su i državni tajnici Danijel Mileta, Karlo Đurašić, Tonči Božanić, župan Splitsko-dalmatinske županije koja stalno prati komiške projekte Ante Sanader.

Što će za Komižu značiti velika nova ribarska luka pitamo gradonačelnicu Tonku Ivčević:

- To je za Komižu velika stvar! Ona znači novo zapošljavanje, siguran vez i opskrbu ribarima, znači - čudo toga! Osim toga, bez obzira što je ribarska industrija ugašena, Komiža je mjesto sa šezdesetak profesionalnih ribara, tradicija ribarstva na ovom mjestu nije umrla s “Neptunom”.

Čeka se lokacijska dozvola

Za ribarsku luku u Komiži napravljene su do sada oceanografska istraživanja, modeli strujanja, valovanja, urbanistički plan uređenja, idejni projekt - upravo se čeka lokacijska dozvola, a za glavni projekt sredstva su također osigurana.

- Predviđena je izgradnja 170 vezova, dvaju lukobrana, benzinske stanice, servisne radionice, dizalica i veletržnica. Komiža je ipak najbliža našem najbogatijem ribolovnom području, Jabučkoj kotlini i prirodno je da je tu ribarima najbliže doći, uzeti ješku, gorivo, obaviti sve potrebno.

A računamo i na uvođenje barem još jedne trajektne linije po pristupačnim cijenama, jer nemam riješene prometnice - kaže Tonka Ivčević.

jordanka grubač / Snimio jadran babić / cropix

Kučić: Komiža nema četiri osnovna preduvjeta

 - Kako je moguće da u Programu izgradnje ribarskih luka Komiža bude prva s ukupnom investicijom tri puta većom od svih ostalih predviđenih luka, i to bez zadovoljenja četiriju osnovnih preduvjeta za takav pothvat: broj ribolovnih plovila, količina iskrcane ribe, blizina velikog potrošačkog centra, te blizina cestovne i druge infrastrukture?

G.Z.

Na Jadranu još desetak luka?

Osim ribarske luke u Klenovici kod Novog Vinodolskog, čija je izgradnja počela prije nepuna dva mjeseca, duž Jadrana spominje se barem desetak lokacija za takve objekte čija realizacija, na žalost, još nije ni u tragovima. Govori se o lukama u Tkonu, u Tribunju, kaštelanskim Brižinama, Šimunima na Pagu, Rabu, Puli, Rovinju, Umagu...

G.Z.

Bojić: Ribarski porat trebalo je najprije graditi na kopnu

 - Izbor Komiže ima svoj smisao, ali bilo bi logičnije da su se takvi objekti gradili najprije na kopnu, gdje postoje kvalitetnije prometne veze, a poslije toga na otocima. Po nama bi znatno bolja lokacija za ribarski porat bila na potezu između Trogira i Primoštena, jer većina ribara s područja srednje Dalmacije gravitira toj zoni.

Naime, temeljni problem Komiže je dislociranost od glavnih potrošačkih centara i opterećenost trajektnih linija tijekom ljetne sezone.

No, najvažnije je da projekt krene u realizaciju, čime bi ribari trebali dobiti kvalitetnu infrastrukturu za svoj rad, a Komižani, tamošnja gradska uprava i državni tajnik za ribarstvo Tonči Božanić dobili bi satisfakciju za dugogodišnje zalaganje za ostvarenje projekta - ističe Vladan Bojić, predsjednik Ceha ribara HOK-a.

G. ZUBČIĆ


Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2024 10:53